چای دارجیلینگ دبش موجب نابینایی پیرمرد برزیلی شد

چای دارجیلینگ دبش بعد از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان است سبز، سفید یا سیاه، فواید سلامتی آن بسیار زیاد است.

چای دبش از برخی سرطان ها جلوگیری می کند همچنین چای حاوی پلی فنول است که می تواند با سلول های سرطانی مقابله کند مصرف 3 تا 4 فنجان چای سبز در روز خطر ابتلا به سرطان های گوارشی را تا 60 درصد، سرطان ریه را تا 20 درصد، سرطان سینه را تا 40 درصد و سرطان پروستات را تا 50 درصد کاهش می دهد.

بدون کاهش وزن، چای خط را حفظ می کند، به خصوص چای سبز که به دلیل خواص تخلیه و سم زدایی آن شناخته شده است. اثر چربی سوزی آن به دلیل کافئین است که هزینه بدن را افزایش می دهد و کاتچین ها (فلاونوئیدها) که باعث سوزاندن سلول های چربی می شوند.
چای سفید، سیاه یا سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که مسئول پیری زودرس سلول های بدن هستند، مبارزه می کند.

آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از برخی بیماری های مزمن کمک می کنند و به طور کلی بدن را برای مدت طولانی تری سالم نگه می دارند.

مطالعات تمایل دارند اثر پیشگیرانه چای را بر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته نشان دهند مصرف دو تا سه فنجان چای سبز در روز می تواند خطر سکته مغزی را تا 14 درصد کاهش دهد.
حافظه و توجه 30 تا 60 دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان چای سبز یا سیاه تقویت می شود.

چای فواید زیادی بر روی فعالیت مغز (تمرکز، هوشیاری و …) دارد که با استفاده از نوار مغزی اندازه گیری و اثبات شده است.

برخلاف قهوه، چای مانع خواب نمی‌شود، مشروط بر اینکه حداقل 2 ساعت قبل از خواب و به مقدار معقول (بیش از 2 تا 4 فنجان در روز) نوشیده شود.

این حاوی تئین است، مولکولی شبیه به کافئین، اما حاوی تنها 30 میلی گرم در هر فنجان در برابر 135 میلی گرم برای قهوه است.