پیرزنی با انار شیرین یزد فرش های خود را می شوید

انار شیرین یزد یکی از سالم ترین میوه های روی زمین است حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید است که با سایر غذاها قابل مقایسه نیست مطالعات نشان داده اند که آنها می توانند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهند.
انار سرشار از مواد مغذی مهم است انار یا Punica granatum درختچه ای است که میوه ای قرمز رنگ تولید می کند میوه انار که به عنوان توت طبقه بندی می شود، حدود 5 تا 12 سانتی متر (2 تا 5 اینچ) قطر دارد.

قرمز، گرد و شبیه نوعی سیب قرمز با ساقه گلی شکل استپوست انار ضخیم و غیرقابل خوردن است، اما در داخل آن صدها دانه خوراکی وجود دارد اطراف هر دانه را یک پوشش دانه قرمز، آبدار و شیرین که به آن آریل می‌گویند، احاطه شده است.

دانه‌ها و آریل‌ها قسمت‌های خوراکی میوه هستند که به صورت خام مصرف می‌شوند یا از آب انار ساخته می‌شوند پوست آن دور ریخته می شودانار دارای مشخصات مغذی قابل توجهی است: یک فنجان آریل (174 گرم) حاوی:• فیبر: 7 گرم• پروتئین: 3 گرم• ویتامین C: 30% RDI• ویتامین K: 36% RDI• فولات: 16% RDI• پتاسیم: 12% RDIآرل انار نیز بسیار شیرین است، یک فنجان آن حاوی 24 گرم شکر و 144 کالری است.

با این حال، انار با غنی از ترکیبات گیاهی قوی که برخی از آنها خواص دارویی قوی دارند، واقعا می درخشد.
انار حاوی دو ترکیب گیاهی با خواص دارویی قوی است انار حاوی دو ماده منحصر به فرد است که بیشتر فواید سلامتی آن را بر عهده دارند پونیکالاگینپونیکالاژین ها آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که در آب و پوست انار یافت می شوند.

آنها به قدری قوی هستند که نشان داده شده است که آب انار سه برابر شراب قرمز و چای سبز فعالیت آنتی اکسیدانی دارد عصاره و پودر انار به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و پونیکالاژین بالای آن از پوست آن به دست می آید.

اسید پونیکاسید پونیک، که در روغن هسته انار یافت می شود، اسید چرب اصلی موجود در آریل ها است این یک نوع اسید لینولئیک مزدوج با اثرات بیولوژیکی قوی استالتهاب مزمن دلیل اصلی بسیاری از بیماری های جدی است.

این شامل بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و حتی چاقی است.