لوله پلی اتیلن ۳ اینچ که سبب مرگ خزندگان بیابان آفریقا شد

تاریخچه لوله پلی اتیلن ۳ اینچ با تلاش های تمدن اولیه برای یافتن یک وسیله حمل و نقل مناسب که بتواند آب و سایر سیالات را از مکانی به مکان دیگر منتقل کند، آغاز می شود بر کسی پوشیده نیست که پلاستیک به عنوان یک ماده لوله کشی یک بچه نسبتاً جدید در بلوک است.

بتن از زمان آشوری‌ها، بابلی‌ها و مصری‌ها به شکلی بوده است، در حالی که فولاد برای اولین بار در سال 1855 به ثبت رسید. زمانی که برای زهکشی بهداشتی استفاده شد. پلی اتیلن اولین بار در سال 1933 به عنوان یک پوشش انعطاف پذیر، با چگالی کم و مواد عایق برای کابل های برق ساخته شد.

در طول جنگ جهانی دوم نقش کلیدی ایفا کرد ابتدا به عنوان پوشش کابل زیر آب و سپس به عنوان یک ماده عایق حیاتی برای کاربردهای نظامی حیاتی مانند عایق رادار به دلیل وزن کم، حمل تجهیزات راداری در هواپیما آسان‌تر بود، که به هواپیماهای متفقین اجازه می‌داد بمب‌افکن‌های آلمانی را در شرایط سختی مانند شب هنگام و رعد و برق شناسایی کنند.

با این حال، پلی اتیلن با چگالی بالا با پلی اتیلن مورد استفاده در دهه 1930 کمی متفاوت است. پلی اتیلن کم چگالی در سال 1935 کشف شد و تا شانزده سال بعد در سال 1951 بود که پلی اتیلن با چگالی بالا در صحنه ظاهر شد.

پلی اتیلن به عنوان یک شرکت نسبتاً تازه وارد در صنعت لوله کشی، به طور مداوم راه خود را در کاربردهایی باز می کند که معمولاً برای فناوری های قدیمی لوله کشی محفوظ است با این حال، تنها پس از جنگ بود که این ماده مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت و از آن نقطه به بعد، افزایش محبوبیت آن تقریباً بی سابقه بوده است.

از اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، پلی اتیلن راه خود را به گوشه و کنار زندگی ما باز کرده و صنعت چند میلیارد دلاری را راه اندازی کرده است. این اولین پلاستیک در ایالات متحده بود که بیش از یک میلیارد پوند در سال فروخت و در حال حاضر بزرگترین پلاستیک در جهان است این تا حدی به این دلیل است که ویژگی های خاصی (یا ترکیبی از ویژگی ها) پلی اتیلن با چگالی بالا وجود دارد که آن را به یک جایگزین جذاب تبدیل می کند.

خواه این موضوع نصب یک سیستم لوله کشی جدید باشد یا بازسازی یک سیستم موجود، الزامات خاصی برای مواد لوله کشی وجود دارد: نصب آن ساده باشد، نشتی نداشته باشد یا هزینه زیادی برای نگهداری آن وجود داشته باشد، و دوام داشته باشد. مدت بسیار طولانی تا زمانی که پلی اتیلن بتواند این خواسته ها را بهتر از هر ماده دیگری برآورده کند، به محبوبیت خود ادامه خواهد داد.