لامپ لوستر پر نور که موجی به هم خوردن جشن عروسی در لبنان شد

با توجه به راندمان بالای لامپ لوستر پر نور تمام برق مصرفی به شار نور تبدیل می شود، در حالی که لامپ های کم مصرف گرمای بسیار کمی از خود ساطع می کنند.

در برخی از لوسترها و وسایل، استفاده از لامپ های رشته ای معمولی خطرناک است، زیرا آنها با آزاد کردن مقدار زیادی گرما، می توانند قسمت پلاستیکی کارتریج، سیم های مجاور یا خود بدنه را ذوب کنند که به نوبه خود می تواند منجر شود.

به آتش بنابراین، لامپ لوستر باید به سادگی در لامپ ها، لوسترها و دیوارکوب ها با محدودیت دمایی استفاده شوند.

خروجی نور عالی در یک لامپ رشته ای معمولی، نور فقط از یک رشته تنگستن می آید لامپ کم مصرف در تمام منطقه خود می درخشد.

به لطف این، نور لامپ لوستر نرم و یکنواخت است، برای چشم دلپذیرتر است و بهتر در سراسر اتاق پخش می شود.

با توجه به سایه های مختلف فسفر پوشاننده بدنه لامپ، لامپ لوستر دارای رنگ های مختلف خروجی نور هستند، می تواند نور سفید ملایم، سفید سرد، نور روز و غیره باشد.

تنها ایراد قابل توجه لامپ لوستر در مقایسه با لامپ های رشته ای سنتی قیمت بالای آنهاست قیمت یک لامپ کم مصرف 10 تا 20 برابر بیشتر از یک لامپ رشته ای معمولی است.

لامپ

اما یک لامپ لوستر به دلیلی صرفه جویی در مصرف انرژی نامیده می شود با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی در هنگام استفاده از این لامپ ها و عمر مفید آنها، در مجموع استفاده از لامپ های کم مصرف برای شما و بودجه شما سود بیشتری خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از لامپ های کم مصرف وجود دارد که باید به ضرر آنها نسبت داد داخل یک لامپ لوستر با بخار جیوه پر شده است.

جیوه یک سم خطرناک در نظر گرفته می شود بنابراین، شکستن چنین لامپ هایی در یک آپارتمان و یک اتاق بسیار خطرناک است. هنگام برخورد با آنها باید بسیار مراقب باشید.

به همین دلیل، لامپ لوستر را می توان به عنوان مضر برای محیط زیست طبقه بندی کرد و بنابراین نیاز به دفع خاصی دارد و دور انداختن چنین لامپ هایی در واقع ممنوع است.

اما به دلایلی، هنگام فروش لامپ های کم مصرف در فروشگاه، فروشندگان توضیح نمی دهند که بعداً آنها را کجا قرار دهند.

در میان گروه بزرگ مواد سمی، جیوه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است که به دلیل افزایش قابلیت پخش در محیط، تنوع شکل های وقوع و ویژگی های خاص، (از نظر محیطی و بهداشتی) دارای خواص منحصر به فردی است.