قابلمه استیل پرارین که نیاز به شست و شو ندارد

مطالعات علمی نشان داده اند که پختن غذا درون قابلمه استیل پرارین خطری برای سلامتی ندارند، حتی اگر به طور تصادفی به دلیل آسیب یا خراش ظروف غذا خورده شوند پلیمرها به دلیل بی اثر بودن در بدن ما تبدیل نمی شوند، اما بدون تغییر از آنجا عبور می کنند.

قابلمه ای که خراشیده شده اند باید در هر صورت تعویض شوند تا از نقاطی که غذا در حین پخت می چسبد و/یا می سوزد جلوگیری شود برای اینکه به پوشش نچسب آسیبی وارد نشود، بهتر است از ظروف فلزی تیز استفاده نکنید و مواد غذایی داخل تابه را برش نزنید بهتر است به جای آن از ظروف چوبی، پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید.

ظروف آلومینیومی که با مواد نچسب پوشانده شده‌اند، قابلیت حمل و رسانایی آلومینیوم را دارند، اما ضرر مواد غذایی که تمایل به چسبیدن به ته آن در هنگام پخت دارند، نیستند.

این جنبه برای سلامتی ما بسیار مهم است، زیرا اجتناب از سوختگی از تشکیل مواد مضر و سمی نیز جلوگیری می کند علاوه بر این، لایه نچسب به شما امکان می دهد بدون اضافه کردن چربی بپزید.

قابلمه

همانطور که در مورد ابزار فولادی، بیشترین استفاده از پوشش برای دهه ها تفلون است نوع دیگری از پوشش نچسب تابه های آلومینیومی، سرامیک است البته این روکش نسبت به تفلون قدرت نچسب کمتری دارد و اضافه کردن چربی همچنان ضروری است با این حال، این یک نوع قابلمه ایده آل برای پخت و پز ترد و طلایی است.

آهن ماده ای با هدایت حرارتی ضعیف است که برای پختن گوشت و غذاهای سرخ شده عالی است متاسفانه در تماس با آب به راحتی زنگ می زند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست چدن ماده ای است که گرما را به خوبی حفظ می کند، آن را به آرامی پخش می کند و با هر منبع گرمایی به طور مساوی توزیع می کند.

با این حال، ابزارهای ساخته شده از این ماده دارای این عیب هستند که بسیار سنگین هستند و مانور دادن آنها دشوار است برای جلوگیری از شکستگی، لازم است قبل از شستشوی صفحه صبر کنید تا بشقاب خنک شود.

سپس دو نوع تابه چدنی وجود دارد: آنهایی که با مواد نچسب پوشانده شده اند، که تمیز کردن آنها راحت تر است، و آنهایی که پوشش محافظ ندارند، بنابراین باید به طور دوره ای گرم شوند و با روغن مالیده شوند.