فروش شیشه سکوریت ضد سرقت در بازار تهران متوقف شد

وقتی صحبت از ایمنی و امنیت ساختمان می شود، پنجره ها و درهای شیشه ای یکی از نگرانی های اصلی هستند از آنجایی که شیشه معمولی و بازپخت شده به راحتی خرد می شود، هدف اصلی برای متجاوزان است و می تواند منبع خطر در شرایط آب و هوایی شدید باشد، زمانی که شیشه ممکن است شکسته شود و لبه های تیز باقی بماند که می تواند به اطرافیان آسیب برساند.

خوشبختانه راه حل هایی برای تقویت پنجره ها و درهای شیشه ای و بهبود ایمنی و امنیت کلی وجود دارد یکی از راه حل هایی که اغلب ارائه می شود شیشه سکوریت ضد سرقت است در حالی که شیشه سکوریت در برخی سناریوها مفید است، در برخی دیگر بهترین راه حل نیست در اینجا، ما توضیح خواهیم داد که شیشه سکوریت چیست، شیشه سکوریت برای چه چیزی استفاده می شود و بهترین جایگزین برای شیشه سکوریت.

وقتی شیشه‌های معمولی و آنیل‌شده می‌شکنند، به تکه‌های شیشه‌ای تیز و خطرناک تبدیل می‌شوند و لبه‌های ناهمواری در قاب پنجره باقی می‌مانند قطعات شکسته در مجموع به عنوان اسپال نامیده می شوند در هوای شدید یا انفجار بمب، این قطعات تیز اغلب در هوا پرواز می‌کنند و به اطرافیان آسیب می‌رسانند اسپال یکی از علل اصلی صدمات ناشی از انفجار بمب است.

برای کاهش این آسیب‌ها، دانشمندان راهی برای تقویت شیشه‌های معمولی در فرآیند تولید از طریق گرمایش شدید، به نام تمپرینگ، برای جلوگیری از پوسته شدن پیدا کردند.

شیشه تا دمای شدید گرم می شود و سپس به سرعت از طریق انفجار هوا سرد می شود که باعث می شود لایه های بیرونی شیشه قبل از اینکه لایه های داخلی جامد شوند همانطور که لایه های داخلی خنک می شوند، لایه های بیرونی را می کشند و کشش ایجاد می کنند و خواص شیشه را تغییر می دهند.

به جای اینکه به قطعات خطرناک تبدیل شود، هنگامی که شیشه سکوریت خورده خورده می شود، به مکعب های کوچک و کسل کننده ای تبدیل می شود که برای کسانی که در نزدیکی هستند بسیار ایمن تر است.