خوردن شکلات فله ای آیدین باعث دوپینگ یک ورزشکار شد

شکلات فله ای آیدین ممکن است فواید سلامتی داشته باشد، اما می تواند اثرات منفی نیز داشته باشد.

افزایش وزن: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف شکلات با شاخص توده بدنی (BMI) و چربی مرکزی بدن مرتبط است با این حال، شکلات به دلیل محتوای قند و چربی می تواند کالری زیادی داشته باشد.

هر کسی که سعی در لاغری یا حفظ وزن خود دارد باید مصرف شکلات خود را محدود کند و برچسب محصول مورد علاقه خود را بررسی کند.

محتوای قند: محتوای قند بالای بیشتر شکلات ها نیز می تواند عاملی برای پوسیدگی دندان باشد.

خطر میگرن: برخی افراد ممکن است با خوردن منظم شکلات به دلیل محتوای تیرامین، هیستامین و فنیل آلانین کاکائو، افزایش میگرن را تجربه کنند با این حال، تحقیقات مختلط است.

سلامت استخوان ها: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شکلات ممکن است باعث ساختار ضعیف استخوان و پوکی استخوان شود.

نتایج یک مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که زنان مسن‌تری که هر روز شکلات مصرف می‌کنند، تراکم استخوان و قدرت کمتری دارند.

فلزات سنگین: برخی از پودرهای کاکائو، تکه های شکلات و نوک کاکائو ممکن است حاوی سطوح بالایی از کادمیوم و سرب باشند که برای کلیه ها، استخوان ها و سایر بافت های بدن سمی هستند.

در سال 2017، Consumer Lab 43 محصول شکلات را آزمایش کرد و دریافت که تقریباً تمام پودرهای کاکائو حاوی بیش از 0.3 میکروگرم کادمیوم در هر وعده هستند که حداکثر مقدار توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) است.

در مجموع، خوردن شکلات می تواند فواید و خطراتی برای سلامتی داشته باشد مثل همیشه، اعتدال کلیدی است.

مطالعه‌ای که در لندن انجام شد نشان داد که زنانی که شکلات‌هایی با محتوای فلاوانول بالا دریافت می‌کردند، در مقایسه با زنانی که دوزهای پایین‌تری داشتند، می‌توانستند دو برابر میزان اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست خود را بدون سوزش تحمل کنند.