خرید و فروش چوب خام صنوبر در بازار ممنوع اعلام شد

از آنجایی که درختان در طیف گسترده ای از محصولات تولید می شوند، مراحل “ارزش افزوده” زیادی در این راه وجود دارد گاهی اوقات، “زنجیره غذایی” ارزش افزوده می تواند چندین حلقه طولانی و بسیاری از زنجیره ها متقاطع باشد.

شبکه محصولات چوبی می تواند پیچیده باشد با این حال، در همه موارد، اولین حلقه در زنجیره مربوط به محصولاتی است که از خود جنگل بریده می شوند ما به این محصولات “چوب خام” می گوییم.

یک چوب‌بر درختان ایستاده را می‌خرد (Stumpage) و سپس محصولاتی با ارزش افزوده تولید می‌کند انواع مختلفی از محصولات چوبی خام وجود دارد.

«چوب گرد» به محصولات خام مانند چوب خام صنوبر روکش، خمیر چوب و میله اطلاق می شود با این حال، تعدادی دیگر از محصولات چوبی خام مانند چیپس، هیزم، شاخه، شیره افرا و درخت کریسمس وجود دارد.

این اغلب اولین نوع محصول چوب خام است که بسیاری از مردم به آن فکر می کنند اینها کنده هایی هستند که به طول های مختلف، از گونه های مختلف بریده شده اند، که در نهایت به چوب تبدیل می شوند.

در ایالات متحده، مخروطیان بزرگترین بخش تولید الوار را تشکیل می دهند بخش عمده ای از چوب نرم (درختان سوزن دار) ما از کانادا می آید.

در میشیگان، اکثر چوب های اره ما از چوب های سخت (درختان پهن برگ) هستند این چوب‌های اره در بسیاری از محصولات نهایی مانند مبلمان، قاب پنجره، پالت‌ها، قالب‌ها و بسیاری چیزهای دیگر ختم می‌شوند.

یک بخش از درخت برای تبدیل شدن به چوب اره باید دارای مشخصات خاصی باشد.

مجموعه های مختلفی از “قوانین درجه بندی” وجود دارد که این مشخصات را بیان می کند بسیاری از خریداران نیز بسته به اینکه چوب اره را در چه چیزی پردازش می کنند، قوانین مربوط به خود را تغییر می دهند.

قوانین درجه بندی مواردی مانند قطر چوب، طول کنده، میزان پوسیدگی، تعداد و نوع عیوب سطح، و انحنای چوب (یا جارو) را در نظر می گیرند.

در یک زمان، اکثر چوب‌برها به سادگی چوب‌های اره را به طول هشت فوت برش می‌دادند امروزه طول کنده ها به طور قابل توجهی متفاوت است و قرار دادن برش در محل مناسب ممکن است صدها دلار تفاوت ایجاد کند.

اره ها معمولاً بر حسب واحدهایی به نام «پای تخته» یا «فوت مکعب» اندازه گیری می شوند اندازه گیری متریک “متر مکعب” است.