خاک پوششی قارچ ملارد موجب خشک شدن درختان در پاکستان شد

بسیاری از باغبان ها و کارآفرینان قارچ ها را به تنهایی در زمین ها و بسترهای خود پرورش می دهند این نوع فعالیت مدتهاست که غیرعادی و نادر نبوده است و امروزه شامپینیون بخشی از بسیاری از غذاهای خوشمزه و سالم است.

برای اینکه بتوان آنها را به مقدار زیاد برای فروش پرورش داد، باید شرایط ایده آلی برای قارچ ایجاد کرد که یکی از مهمترین جزئیات آن خاک پوششی قارچ ملارد است.

پس از تصمیم گیری در مورد نوع و خواص یک خاک مناسب، باید از تکنولوژی مناسب پیروی کنید و فرآیند را به محصولی بزرگ و با کیفیت برسانید.

پرورش قارچ در خانه را می توان در جعبه هایی با اندازه های مختلف انجام داد: به عنوان مثال، 120 * 60 یا 100 * 50 سانتی متر (ارتفاع – 20-25 سانتی متر).

لازم است آنها را در چندین ردیف به صورت شطرنجی مرتب کنید و راهروهایی را بین ردیف ها بگذارید که با کمک آنها مراقبت از قارچ و برداشت بسیار راحت تر خواهد بود.

خاک

میسلیوم – میسلیوم باید زمانی در زمین کاشته شود که دمای آن + 25 … + 27 درجه سانتیگراد باشد در یک اتاق غیر مجهز، میسلیوم 12-18 روز پس از تخمگذار خاک کاشته می شود.

اگر در خط میانی زندگی می کنید، بهتر است میسلیوم را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز بکارید ساکنان جنوب می توانند میسلیوم را در اواسط پاییز بکارند.

برای یک متر مربع تخت کاشته شده 250 گرم میسلیوم باید به قطعات 15-20 گرم تقسیم شود و به صورت شطرنجی در زمین قرار می گیرد – فاصله بین قطعات باید حدود 25 سانتی متر باشد.

میسلیوم در داخل خاک زیر یک لایه 2 سانتی متری کود دامی قرار می گیرد میسلیوم در عرض یک هفته شروع به رشد می کند: رشته های سفیدی که زمین را می پوشانند نشان می دهد که میسلیوم ریشه کرده و به درستی در حال رشد است.

بعد از 18-20 روز، جعبه ها را با یک لایه خاک جدید به ضخامت حدود چهار سانتی متر بپاشید، در صورت لزوم آبیاری کنید.