افزایش ناگهانی قیمت لنت ترمز شرکتی ال 90 موجب اعتراض مردم شد

لنت ترمز شرکتی ال 90 از مواد بسیار شبیه به نوع سرامیکی استفاده شده برای تهیه سفال و بشقاب ساخته شده است با این حال ، مواد پد ترمز سرامیکی متراکم تر و به میزان قابل توجهی با دوام تر است.

لنت های ترمز سرامیکی همچنین دارای الیاف مس ریز در درون آنها هستند تا به افزایش اصطکاک و هدایت گرما کمک کنند.

از آنجا که آنها در اواسط دهه 1980 توسعه یافتند ، لنت های ترمز سرامیکی به دلایل مختلف به طور مداوم در محبوبیت افزایش یافته اند:

سطح سر و صدا: لنت های ترمز سرامیکی بسیار ساکت هستند و هنگام استفاده از ترمزها ، صدای کمتری را ایجاد می کنند.

باقیمانده سایش و پارگی: در مقایسه با لنت های ترمز آلی ، لنت های ترمز سرامیکی در هنگام پوشیدن ، گرد و غبار و ذرات دیگر تولید می کنند.

دما و شرایط رانندگی: در مقایسه با لنت های ترمز آلی ، لنت های ترمز سرامیکی می توانند در طیف وسیعی از دما و شرایط رانندگی قابل اطمینان تر باشند.

لنت

با این حال ، لنت های ترمز سرامیکی محدودیت هایی دارند در درجه اول ، هزینه آنها: به دلیل هزینه های بیشتر تولید ، لنت های ترمز سرامیکی گرانترین از انواع پد ترمز هستند.

همچنین ، از آنجا که هر دو سرامیک و مس نمی توانند به اندازه سایر انواع مواد ، گرمای بیشتری را جذب کنند ، بیشتر گرمای تولید شده توسط ترمز از طریق لنت های ترمز و به بقیه سیستم ترمز منتقل می شود.

این می تواند باعث سایش و پارگی بیشتر اجزای ترمز شود سرانجام ، لنت های ترمز سرامیکی بهترین انتخاب برای شرایط شدید رانندگی محسوب نمی شوند.

اگر با هوای بسیار سرد یا یک مسابقه آینده روبرو هستید و بین لنت های ترمز سرامیکی در مقابل نیمه فلزی انتخاب می کنید ، می خواهید با فلزی بروید.

برای بسیاری از رانندگان ، به ویژه کسانی که با کارایی بالا ارزش قائل هستند ، انتخاب سرامیک در مقابل لنت های ترمز نیمه فلزی آسان است.

رانندگان محور عملکرد تمایل دارند لنت های ترمز فلزی را ترجیح دهند زیرا آنها عملکرد ترمز بهبود یافته را در طیف گسترده تری از درجه حرارت و شرایط ارائه می دهند.

از آنجا که فلز چنین هادی خوبی از گرما است ، لنت های ترمز فلزی تمایل دارند در حالی که همزمان به سیستم ترمز کمک می کنند ، در برابر گرمای بیشتری مقاومت کنند.

آنها همچنین به اندازه ترمزهای آلی فشرده نمی شوند ، به این معنی که فشار کمتری باید روی پدال ترمز اعمال شود تا بر توانایی توقف تأثیر بگذارد.