استفاده از سبزی تازه کیلویی امروز در تهیه آبگوشت

برخی تحقیقات به طور خاص به این موضوع می پردازند که آیا سبزی تازه کیلویی امروز با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط هستند یا خیر. در حالی که هنوز تحقیقات فراوانی در این زمینه وجود ندارد، نتایج اولیه قانع کننده هستند.

مطالعه ای روی بیش از 66000 زن در مطالعه سلامت پرستاران، 85104 زن از مطالعه سلامت پرستاران II و 36173 مرد از مطالعه پیگیری متخصصان سلامت که عاری از بیماری های مزمن عمده بودند – نشان داد که مصرف بیشتر میوه های کامل به خصوص زغال اخته، انگور و سیب  با خطر کمتر دیابت نوع 2 مرتبط بود یافته مهم دیگر این بود که مصرف بیشتر آب میوه با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط است.
علاوه بر این، مطالعه ای روی بیش از 70000 پرستار زن 38 تا 63 ساله که از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت عاری بودند، نشان داد که مصرف سبزیجات و میوه های برگ سبز با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است در حالی که قطعی نیست، تحقیقات همچنین نشان داد که مصرف آب میوه ممکن است با افزایش خطر در بین زنان مرتبط باشد.
مطالعه ای روی بیش از 2300 مرد فنلاندی نشان داد که سبزیجات و میوه ها، به ویژه انواع توت ها، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

داده‌های حاصل از مطالعات بهداشت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت نشان می‌دهد زنان و مردانی که مصرف میوه‌ها و سبزیجات خود را در طی یک دوره 24 ساله افزایش داده‌اند، نسبت به افرادی که به همان میزان یا همان مقدار مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض کاهش وزن هستند.

که مصرف خود را کاهش دادند توت ها، سیب، گلابی، سویا و گل کلم با کاهش وزن مرتبط بودند در حالی که سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، ذرت و نخود فرنگی با افزایش وزن مرتبط بودند با این حال، به خاطر داشته باشید که افزودن محصولات بیشتر به رژیم غذایی لزوما به کاهش وزن کمک نمی کند مگر اینکه جایگزین غذای دیگری مانند کربوهیدرات های تصفیه شده نان سفید و کراکر شود.