فروش گلبرگ خوراکی گل محمدی

گل محمدی یا گل رز، از جمله گل های معطر و پر خاصیت بومی ایران است . طبع گل محمدی معتدل است و به دلیل خواص درمانی و دارویی در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است . قسمت های مورد استفاده این گیاه برگ، گلبرگ و غنچه آن بوده که هر یک بنابر نیاز مصرف کننده خواص جداگانه خود را دارند . امروزه به دلیل اهمیت دارویی و عطر خوش این گیاه، برگ، گلبرگ و غنچه گل آن در بسته بندی های مناسب و جدا به فروش می رسد . گلبرگ خوراکی گل محمدی، مصارف دارویی و غذایی دارد و گلبرگ خشک شده ی آن در تزئینات نیز استفاده می شود .

فروش گلبرگ خوراکی گل محمدی

خواص گلبرگ گل محمدی

خواص گلبرگ گل محمدی

همان طور که گفته شد گلبرگ گل محمدی از جمله قسمت هایی از این گیاه است که به دلیل خواص فراوانی که دارد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است .

گلبرگ های گل محمدی، دارای روغنی طبیعی هستند که می توان برای پوست های خشک از آن استفاده کرد زیرا رطوبت پوست را حفظ کرده و به هیدراتاسیون پوست کمک می کنند . علاوه بر آن سلول های مرده سطح پوست را از بین می برند، سبب کاهش چربی اضافی پوست می شوند و می توان از آنها به عنوان یک لایه بردار ملایم پوست استفاده کرد .

قرار دادن مقداری پودر گلبرگ گل محمدی بر روی آکنه یا جوش صورت، برای درمان و کاهش التهاب ناشی از جوش و آکنه بسیار مفید است .

پاکسازی کبد و کیسه صفرا، بهبود گردش خون، کمک به هضم غذا، کاهش چربی بدن، درمان بیماری های هورمونی، درمان دردهای شکمی و گوارشی، کاهش خونریزی در دوران قاعدگی و برطرف کردن التهاب و حساسیت بدن از جمله خواص گلبرگ های این گیاه می باشد .

در درمان عفونت های مجاری ادراری و عفونت مثانه مصرف دمنوش گلبرگ های گل محمدی توصیه می شود .

موارد استفاده از گلبرگ گل محمدی

موارد استفاده از گلبرگ گل محمدیاز ایام قدیم از گلبرگ های گل محمدی، برای تهیه دمنوش های گیاهی استفاده می کردند و از خواص درمانی آن برای جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. برای درست کردن دمنوش گلبرگ گل محمدی، به تعداد مناسب گلبرگ گل محمدی را به شکل تازه به چای یا آبجوش اضافه کرده و بعد از 5 الی 10 دقیقه که دم کشید مصرف می کنند.

همچنین گلبرگ های گل محمدی را به دلیل عطر خوشی که دارند، به عنوان یک چاشنی معطر برای طعم بخشیدن به خوراکی های گوشتی استفاده می کنند .

علاوه بر استفاده در خوش طعم کردن غذا، می توان برای خوشبو کردن فضای خانه چند گلبرگ گل محمدی را در نقاط مختلف خانه قرار داد.

از دیگر موارد استفاده از گلبرگ خوراکی گل محمدی، افزودن پودر آن به ماست به همراه نعنا خشک و خیار می باشد که از این ترکیب یک میان وعده ی خوشمزه حاصل می شود .

از دیگر موارد استفاده از گلبرگ های گل محمدی، تهیه روغن گل محمدی و گلاب می باشد .

حمام گل محمدی، می تواند استرس را کاهش داده و به شادابی و نشاط روحیه کمک کند .

مشاوره خرید گلبرگ خوراکی گل محمدی

مشاوره خرید گلبرگ خوراکی گل محمدی

برای خرید گل محمدی در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که برای چه منظوری قصد خرید دارید و بنابر نیاز تصمیم گیری کنید که کدام بخش گیاه از جمله برگ، گلبرگ و یا غنچه را تهیه کنید . زیرا هر کدام از این ها خواص گوناگونی دارند و می توانند در موارد مختلفی به کار روند .

به عبارت دیگر بر حسب نحوه استفاده، هر یک از این قسمت ها خواص دارویی متفاوتی دارند . برای خرید گلبرگ خوراکی گل محمدی هم، توجه به نیاز و نوع مصرف  بسیار اهمیت دارد . به عنوان مثال گلبرگ تازه گل محمدی، خاصیت ملین داشته و گلبرگ خشک آن قابض می باشد . پس برای خرید گل محمدی یا گلبرک خوراکی آن حتما در نظر بگیرید که به چه منطوری قصد تهیه آن را دارید تا بتوانید از خواص آن متناسب با نیاز خود بهره ببرید .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.